Jednym z dobrych sposobów wspomagania rozwoju umysłowego dzieci jest wprowadzenie ich w tajniki konstruowania gier, a potem wspólne rozgrywanie każdej ułożonej gry.
                                                                                                     (prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska)

W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy II b brali udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym – „Dzieci programują” II edycja  - ZaGrajMy! zorganizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli im. Fryderyka Froebla (Froebel.pl) pod honorowym patronatem Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych.dzieci programują

Projekt miał na celu wdrażanie dzieci do nauki programowania czyli wspomagania takich umiejętności jak: logiczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, współpracy zespołowej
i dobrej organizacji pracy poprzez gry, które były wykonywane dzieci.

W okresie od 4 października 2020 r. do 20 maja 2021r. uczniowie samodzielnie lub w grupach projektowali gry planszowe z rożnymi wariantami i poziomami trudności, ustalając własne reguły. Z dużym zaangażowaniem podejmowali kolejne zadania, a przede wszystkim wspaniale bawili się podczas wspólnej gry z rówieśnikami oraz z rodzicami i rodzeństwem w czasie zdalnego nauczania.

W ramach projektu wykonali gry o następującej tematyce:

  • Październik  - „Poznajmy się”- gry i zabawy na dobry początek
  • Listopad – „Przygoda w lesie”- gra planszowa
  • Grudzień – „Zagrajmy w karty”- towarzyskie gry karciane
  • Styczeń – „Dobierz i połóż”- domino na różne sposoby
  • Luty – „Zimowa rywalizacja”- wyścigi
  • Marzec – „Matematyczne rozgrywki”, „Planszowa matematyka”

                          z okazji Dnia Matematyki – gry matematyczne

  • Kwiecień – „Na logikę”- gry i łamigłówki logiczne
  • Maj – „Wakacyjna wyprawa” – gra planszowa

 Ewa Modlińska
koordynator projektu