Jednym z dobrych sposobów wspomagania rozwoju umysłowego dzieci jest wprowadzenie ich w tajniki konstruowania gier, a potem wspólne rozgrywanie każdej ułożonej gry.
(prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska)
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy II b brali udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym – „Dzieci programują” II edycja - ZaGrajMy! zorganizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli im. Fryderyka Froebla (Froebel.pl) pod honorowym patronatem Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych.
Projekt miał na celu wdrażanie dzieci do nauki programowania czyli wspomagania takich umiejętności jak: logiczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, współpracy zespołowej
i dobrej organizacji pracy poprzez gry, które były wykonywane dzieci.
W okresie od 4 października 2020 r. do 20 maja 2021r. uczniowie samodzielnie lub w grupach projektowali gry planszowe z rożnymi wariantami i poziomami trudności, ustalając własne reguły. Z dużym zaangażowaniem podejmowali kolejne zadania, a przede wszystkim wspaniale bawili się podczas wspólnej gry z rówieśnikami oraz z rodzicami i rodzeństwem w czasie zdalnego nauczania.
W ramach projektu wykonali gry o następującej tematyce:
- Październik - „Poznajmy się”- gry i zabawy na dobry początek
- Listopad – „Przygoda w lesie”- gra planszowa
- Grudzień – „Zagrajmy w karty”- towarzyskie gry karciane
- Styczeń – „Dobierz i połóż”- domino na różne sposoby
- Luty – „Zimowa rywalizacja”- wyścigi
- Marzec – „Matematyczne rozgrywki”, „Planszowa matematyka”
z okazji Dnia Matematyki – gry matematyczne
- Kwiecień – „Na logikę”- gry i łamigłówki logiczne
- Maj – „Wakacyjna wyprawa” – gra planszowa
Ewa Modlińska
koordynator projektu