W dniach 24  i 25 października 2022 r. 26 osobowa grupa uczniów naszej szkoły z klas VI i VIII wraz z opiekunami przebywała w stolicy naszego kraju. Piękna, słoneczna pogoda sprzyjała zwiedzaniu niezwykłych miejsc Warszawy.

Wycieczkę rozpoczęliśmy już o godzinie 6 rano, aby o godzinie 9.45 znaleźć się przed głównym wejściem na Niewidzialną Wystawę w centrum Warszawy. Sama nazwa muzeum wzbudzała ciekawość wszystkich. Na stronie internetowej mogłismy przeczytać, iż wystawa umożliwia poznawanie świata niewidomych za pomocą interaktywnych ekspozycji w ciemnych salach, po których oprowadzają niewidomi przewodnicy. Podczas zwiedzania towarzyszyły nam wielkie emocje - obok uczucia niepewności, czasami strachu, początkowej dezorientacji, doświadczaliśmy także przyjaznej atmosfery, wzajemnego wspierania się, odkrywania świata osób niewidomych. Głos przewodnika sprawiał, że czuliśmy się bezpiecznie, przewodnik uczył nas poruszania się w kompletnych ciemnościach, z pomocą innych zmysłów niż wzrok  Na zakończenie spaceru mogliśmy porozmawiać z naszym przewodnikiem, który opowiedział o sposobach komunikowania się osób niewidomych, objaśnił, w jaki sposób osoby niewidome posługują się alfabetem Braille'a, którego opanowanie wymaga sporo czasu i cierpliwości. Nasz pobyt w muzeum stał się bardzo ważnym i istotnym  elementem kampanii społecznej na rzecz osób słabo widzących oraz niewidomych, którą realizowaliśmy w szkole z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski.

Wizyta w Centrum Nauki Kopernik to kolejny punkt programu naszej wycieczki. Zarówno szósto- jak i ósmoklasiści zwiedzali z wielkim zaciekawieniem poszczególne stacje, które umożliwiały obserwacje, doświadczanie i poszukiwanie inspiracji płynacych z fascynującego świata nauki.

Spacer w promieniach jesiennego słońca po Łazienkach Królewskich w towarzystwie pani przewodnik, która odkrywała przed nami  niezwykłe atrakcje tego miejsca, historie i wydarzenia z nimi związane, był dla wszystkich wspaniałym przeżyciem.

Wieczór i noc spędziliśmy w przytulnym hotelu. Obiadokolacja, rozmowy, zabawy i gry a przede wszystkim dobre humory wszystkich uczestników sprawiły, że wspólnie spędzony czas  przyczynił się do budowania więzi koleżeństkich oraz pozytywnej atmosfery.

Kolejny dzień wycieczki był także pełen wrażeń i atrakcji. Panorama stolicy podziwiana z trzydziestego piętra Palacu Kultury i Nauki, widok  nowoczesnych wieżowców zachwyciły wszystkich.

W tym dniu zaplanowaliśmy również wizytę na Stadionie Narodowym. „Piłkarskie emocje” to trasa zwiedzania, którą wybraliśmy i wraz z panią przewodnik odwiedziliśmy najciekawsze miejsca stadionu. Uczniowie mieli okazję usłyszeć wiele ciekawych informacji o ważnych wydarzeniach, które tam miały miejsce, zadawać  pytania dotyczące między innymi  ulubionych sportowców i funkcjonowania stadionu.

W słoneczne popołudnie podziwialiśmy zabytki Warszawy a wśrod nich: Rynek Starego Miasta, Pomnik Małego Powstańca, Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Trakt Królewski, Krakowskie Przedmieście. Bylismy świadkami uroczytsej zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Mile wspominamy obiad w urokliwej restauracji na Krakowskim Przedmieściu, w pobliżu Kolumny Zygmunta.

Pełni wrażeń i pozytywnej energii wyruszyliśmy w godzinach popołudniowych w drogę do domu. Już o godzinie 20.30  powitaliśmy stęsknionych rodziców.

Zapraszamy do obejrzenia relacji fotograficznej z naszego pobytu.